Heb jij ook zo’n hekel aan koude acquisitie?

Daar ben je dan niet de enige in. Mijn stelling: als je je marketing goed voor elkaar hebt, hoef je (bijna) nooit meer aan koude acquisitie te doen. Hoe klinkt dat? En eigenlijk is het heel simpel, namelijk door slimme en consequente inzet van social media en online marketing.

De ingrediënten:

Social Media

Maak accounts aan op Twitter, Facebook, Linkedin en Google+ En ga netwerken! Laat zien dat je gepassioneerd bezig bent met wat je doet, dat je verstand van zaken hebt, dat je open staat voor contact. Deel je kennis, ga het gesprek aan met mensen. Bouw aan een solide netwerk, dat geïnteresseerd is in jou en in wat je doet (meer weten over hoe je social media op een goede manier in kunt zetten? Lees o.a. hier)

Bloggen

Bloggen is de volgende pijler onder je acquisitie-loze bestaan. Het middel bij uitstek om te laten zien dat je weet waar je het over hebt. Bovendien een probaat middel om in gesprek te raken met potentiële klanten en opdrachtgevers, een goede blog nodigt immers uit tot gesprek en reactie. Eén tip: blog regelmatig en persoonlijk (meer tips hier)

Nieuwsbrief

Niet dat je ‘m persé zo moet noemen (sterker nog, een andere naam is beter!), maar een nieuwsbrief is nog steeds een prima middel om contact te onderhouden met je klanten. Wel één voorwaarde: je nieuwsbrief moet inhoudelijk sterk zijn en iets te bieden hebben aan je lezers. Denk aan tips, nieuws of andere zaken waar je lezers iets mee opschieten. Het moet voor de lezer bovendien onmiddellijk duidelijk zijn wat hij/zij er aan heeft. Zorg er dus voor dat je nieuwsbrief begint met de belangrijkste informatie die in de nieuwsbrief aan bod komt en prikkel je lezers om verder te lezen.

Je site

Tenslotte je eigen site, het kloppend hart van je online aanwezigheid. Daar valt natuurlijk heel veel over te zeggen. Een paar dingen. Zorg dat je je site maakt met je doelgroep in het achterhoofd: wat zoekt die, wat wil die voor informatie. Zorg er dan voor dat die informatie makkelijk te vinden is. En te delen. Maak het ook makkelijk voor bezoekers om contact op te nemen met jou. Niet alleen via een e-mail adres, maar ook door reactie mogelijkheden te bieden op de site zelf  (bijvoorbeeld bij je blogs)

Ik geef onmiddellijk toe, dit kost tijd. Maar het goede nieuws is, dat het (bijna) geen geld kost en dat je heel effectief  je marketing vorm kunt geven op een manier die bij jou past. En bovendien, hoeveel tijd kost die koude acquisitie wel niet?

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

vier × twee =

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.