Wie ben je, wat doe je en waarom?

oftewel: hoe krijg je de juiste klanten jouw kant op met behulp van content management?

Klanten krijgen die bij je passen, met opdrachten die aansluiten bij wat jij kan en wil doen. Heel fijn, maar het gebeurt meestal niet vanzelf. Gelukkig kun je online marketing (content management) inzetten om die klanten te bereiken en jouw richting op te krijgen. Toch zijn er veel creatieven die hier weinig tot geen aandacht aan besteden. Dat kan verschillende oorzaken hebben:

  • onzekerheid
  • misschien weet je zelf ook niet zo goed wat je wilt
  • misschien weet je niet goed hoe je jezelf voor het voetlicht moet brengen zonder dat je jezelf op de borst ‘moet’ kloppen over hoe geweldig je bent
  • misschien heb je geen goed beeld van je klant
  • of misschien geloof je er niet echt in dat het kan

Het goede nieuws is: het kan wel degelijk en  je hoeft het niet alleen uit te zoeken. Ik help je graag ontdekken wat bij jou past en hoe je je ‘content management’ op een goede manier in kunt richten. Zodat die leuke klant met zijn passende opdrachten inderdaad jouw kant op komt.

Dan wordt ondernemen pas echt leuk, omdat je kunt gaan doen wat je echt wilt. Wat aansluit bij je talenten en bij de klanten met wie je graag wil werken. Ondernemen wordt bovendien een stuk makkelijker, omdat je jezelf niet hoeft te forceren maar juist dicht bij jezelf kunt blijven. Laat dat nu nog eens het beste werken….

Hoe gaan we dat doen?

  • Allereerst richten we de blik op jou: wie ben je, wat wil je, wat kun je, wat maak je
  • Daarna maken we een helder profiel van jouw ideale klant, zodat je een goed beeld van hem hebt
  • Vervolgens kijken we waar jouw klant actief is en hoe je hem kunt bereiken.
  • Ook brengen we in kaart welke informatie behoefte jouw klant heeft: wat vindt hij interessant, waar loopt ie warm voor, waar zit de aansluiting met jou en wat heeft ie nodig om in actie te komen.
  • Vervolgens gaan we heel praktisch aan de slag met online marketing: we kijken naar je website (en nemen die onder handen mocht dat nodig zijn) en we kijken naar je inzet op social media (en passen aan waar nodig)
  • Tot slot gaan we aan de slag met bloggen en nieuwsbrieven. Schrijven dus, omdat dat nog steeds een prima manier is om mensen te bereiken (mede dankzij Google). Is schrijven echt niet je ding? Dan zoeken we naar een andere vorm, bijv. met het maken van korte filmpjes of het inzetten van fotografie

Voor wie?

Voor beeldend kunstenaars//fotografen//creatieven die op zoek zijn naar klanten met passende opdrachten, die aansluiten bij wat jij wil en kunt.

De nadruk in het programma ligt op het krijgen van passende opdrachten. Maar als je serieus aan de gang gaat met content management, bereik je natuurlijk ook mensen die geïnteresseerd zijn in je vrije werk en dat willen kopen.

Praktisch

In 1e instantie zullen de gesprekken op Zoom plaatsvinden, wel zo makkelijk nu live afspreken nog steeds lastig is. Het programma bestaat uit 5 gesprekken.  Eventueel ondersteund met online modules met achtergrond informatie. Die online modules krijg je er van mij gratis bij, voor de 5 gesprekken stuur ik een factuur van 625 euro (ex 21% btw).

Iets voor jou om hiermee aan de slag te gaan? Neem contact met me op, dan bespreken we wat dit programma voor je kan betekenen, hoe we het proces het beste in kunnen richten en plannen we gelijk afspraken zodat we lekker snel aan de slag kunnen.